Suvekooli töötubade mõtted ja kokkuvõtted

This topic contains 6 replies, has 1 voice, and was last updated by  admin 3 years, 6 months ago.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #791

    admin
    Keymaster

    16. juunil toimub Loovhariduse suvekooli raames mitu erinevat töötuba, mille sisu võiks huvi pakkuda ka neile, kes sel korral osaleda ei saanud. Ootame sellesse foorumisse töötubade kokkuvõtteid, mõtteid, mis tegevuse käigus tekkisid, mida arutati ja mida edasi arendada saab.

    #809

    admin
    Keymaster

    Noppisin mõtte Pille Slabina ettekandest, mis tundus nii õige: “Loovus ei ole ainult kunstitunnis, loovus on see kui avatult me mõtleme.”

    #810

    admin
    Keymaster

    Kuidas saab HIK ( Haridusinnovatsioonikeskus ) õpetajale kasulik olla.
    Ideeait – kui sul on idee ja otsid kaaslasi kellega seda jagada, siis HIK saab huvilisi kokku viia, kes saaks koos toimetada.
    Ideelabor – neil kellel on idee saavad HIK seda presenteerida.
    Interdistsiplinaarsed projektid koolidele- võtame teema, mis kõnetab õpilasi ja sellele haagime külge mitmeid aineid, mille kaudu saaks teemale läheneda. Esimene teema oli – Prügi kui võimalus. Õpilased tõid välja, et õpetaja ei teinud midagi. Ilmnes, et õpilased on harjunud, et õpetaja seisab klassi ees ja õpetab, mingi muu viis on neile veidi harjumatu, kuigi õpivad läbi teistsuguse viisi palju enam. Kõik on teretulnud HIK’ile läheneda et teemat algatada.
    Loovlabor- hetkel ühendab kunsti ja muusikahariduse

    Tundub, et HIK pakub palju võimalusi koostööks.

    #811

    admin
    Keymaster

    Tiiu Kuurme alustas mõtlemapaneva avaldusega: meid on tabanud hindamise maniakaalsus, hindamine tundub olevat nagu mingi võtmevahend, kuidas suhtestuda. Tähtis on aga see, et me jõuaks inimese süvakvaliteedi juurde. Märksõnad spontaansus, süsteemidest välja tulemine peaksid rohkem väge saama, mitte jääda sünonüümide juurde hinne= tulemus.

    Loovus on ihatud ja tahetud, aga teisalt ka kardetud.

    Koolilapsed on kooli välja kannatanud läbi aegade trikkide kaudu- meenutagem Joosep Tootsi:)).

    #812

    admin
    Keymaster

    Loovus vajab julgust, hirmu õhustikus kipub ta hääbuma. Loovus tekib siis kui ma tohin tunda, et ma olen eriline:)).
    Tiiu Kuurme toob näite, kus uurimuses õpilased vastasid küsimusele, milline õpilane sa oled: ma olen täiesti tavaline. Mõni lisas: 2 kolme tunnistusel.

    … aga, ka hirm võib olla loovuse päästik. Kuri loovus lähtub ängidest, ebasoodsast situatsioonist, hirmudest…

    #813

    admin
    Keymaster

    Kool, kus on loom on juba teistsugune. Kristi Raava (www.tasapisitargemaks.ee) on toonud kooli labradori koera Rosina, kes aitab lastele õpetada erinevaid tundeid ja käitumisviise. Vaata videoid Kristi lehelt, kuidas koer koolis töötab:)).

    #814

    admin
    Keymaster

    Mõtlus- ja ajutreener Kerttu Soans ütleb, et mõtlustreening on selleks, et me ise saaksime rohkem valida, milliseid tundeid tunda. Pinges inimene eriti loov olla ei saa. Lõdvestumine aitab keskenduda.

    Aju uurijad uurivad aju võnkesagedusi, mis mõjutavad meie loovat seisundit (sagedused kõrgemast allapoole – beeta, alfa, theeta, delta).

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)

You must be logged in to reply to this topic.