fetishroom
25Aug
2014
0

Mida teha, et lastel, lapsevanematel ja õpetajatel paremini läheks.

Võibolla on kõigil vanematel ja õpetajatel just praegu parim hetk korraks aeg maha võtta ja mõelda – milline on see kool, kuhu lapsed (sel aastal) lähevad.
Pereterapeut Jesper Juulilt ilmus väga huvitav raamat “Kool kriisis. Mida teha, et lastel, lapsevanematel ja õpetajatel paremini läheks”.

“Me teeme kooli raskemaks, kui see olema peaks. Tänast koolisüsteemi iseloomustab üha suurenev surve ja tulemustele orienteeritus. Aine sisu tõeline mõistmine, pädevuste omandamine ja inimlikud suhted jäävad üha enam tagaplaanile. Jesper Juul ütleb, et koolides toimub buliimiline õppimine – kiiresti millegi sisse ahmimine, et see siis kohe välja oksendada ning pärast eksamit unustada.

21. sajandi kool ei peaks olema koht, kus lastelt võetakse ära nende loomulik õppimisrõõm. Igal lapsevanemal ja õpetajal tuleks kiiresti hakata teadvustama, kui tohutult suur on õpetajate tegelik mõju meie lastele. Veedab ju laps õpetajate mõjusfääris väga olulise osa ärkvelolekuajast. Kas õpetaja kaitseb last selle surve eest? Kui me saadame lapse kooli, siis kuhu me ta saadame? Kas ta tunneb ennast seal füüsiliselt turvaliselt? Emotsionaalselt turvaliselt?

Õpetaja ja lapse vahel tekib alati väga oluline suhe – selleks, et õppida, peab laps õpetajat usaldama. Nii kujuneb õpetajast ka sotsiaalse suhtlemise mudel ja eeskuju. Seega on oluline hakata suhtlemist ja emotsionaalse keskkonna loomist koolis üha enam tähtsustama.”

Pedagoogiharidusega pereterapeut Jesper Juul annab raamatus ülevaate sellest, mis on koolis tähtis, vastates muu hulgas ka järgmistele olulistele küsimusele:

Millised on meie kasvatuslikud eesmärgid
Mille eest vastutab õpetaja, mille eest laps ja mille eest lapsevanem
Milline on üks hea pedagoog
Milles avaldub õpetaja suhtluspädevus
Mida lapsed vajavad
Kas kodutöödest on rohkem kasu või kahju

Raamatust on palju huvitavat lugeda ka lasteaiaõpetajatel ja kõigil, kes lastega töötavad.