17Nov
2017
0

Ideaalne koolimudel

Hariduse eesmärk, mida ideaalne koolimudel pakub on see, et inimene õpib ennast tundma, austama ja kuulama. See tähendab, et kool õpetab eelkõige enesearendust, kuna ennast tuleb kõige paremini tunda (mitte mingit ainet) ja alles siis edasi minna. Ideaalses koolis on turvaline, positiivne ja kodune...

17Nov
2017
0

Ideaalne kool

Kriitikavaba, loov, õnnelikkust soodustav- just selline on minu ideaalne kool. Õpetajate ja õpilaste vahelised barjäärid puuduksid, ent õpetaja oleks siiski klassi ees autoriteet, kelle kuulamisest õpilased on huvitatud. Usun, et ideaalne õpetaja on kirglik oma aine suhtes, mis omakorda motiveerib õpilasi süvenema ja pingutama,...

17Nov
2017
0

Ideaalne kool

Ideaalne kool tähedab seda, et see on meie jaoks täiuslik koht, mis meeldib meile nii väga, et meie süda sinna igal võimalusel tagasi ihkab.      Üks väga suur ja tähtis osa koolist on füüsiline ja vaimne keskkond. Tähtis on see milline näeb välja meid ümbritsev...

17Nov
2017
0

Ideaalse kooli füüsiline ja vaimne keskkond

füüsiline: suurema osa koolimajade seinad on praegu nukralt tühjad ja valged. Seda ruumi oleks võimalik tegelikult nutikalt ära kasutada. Seintel võiksid olla erinevate maailmakuulsate maalide reproduktsioonid. Iga maali kõrval võiks olla lühike seda maali ja võib olla ka kunstnikku tutvustav tekst. Niiviisi kunsti sees...

17Nov
2017
0

Isiklik Ideaalse kooli mudel

  Ideaalse kooli vaimne ja füüsiline keskkond   Ideaalne kool peaks minu silmis olema kaasaegsete tehnikalahendustega rikastatult looduslähedane. Õpperuumides ja koridorides pole koonerdatud taimede rohkusega, mille eest õpilased saavad läbi vastutustunde tekkimise hoolitseda ning taimede kohta järk-järgult aina enam õppida. Samuti on nii õpilastele...

17Nov
2017
0

VILLEVERE HARIDUSEKSPERIMENT IDEAALNE KOOL

Christin Liis Krass Juulis toimus Villevere koolimajas haridusteemaline noortelaager, kuhu oli kokku tulnud 16 noort Eesti eripaigust ja mitmed inspireerivad omaala eksperdid. Nädala jooksul vesteldi haridusest, selle väärtuslikkusest ja murekohtadest ning tehti algust ideaalse koolimudeli loomisega. Laagri korraldajad on Tallinna Ülikooli loovteaduste dotsent Eda...

17Nov
2017
0

IDEAALSE KOOLI MUDELI LOOMINE

VILLEVERE HARIDUSEKSPERIMENT Eva Tarn Olles käinud koolis, kus olin vastu tahtmist, kaotasin ma palju. Kaotasin motivatsiooni, elurõõmu, sõbrad ja kõik need teadmised, mis oleksid võinud mind huvitada. Tundes ennast koolipingis vangis olevat, suutsin mõelda vaid üht- kuidas saada vabaks? Nüüd ma tean. Nüüd kui...

17Nov
2017
0

Lõigukesi laagris osalenud noorte tagasisidest

7 tegusa päeva jooksul vestlesime haridusest, selle väärtuslikkusest ning murekohtadest, tegime improteatrit, otsisime läbi meditatsiooni ja helirännaku minapilti, kuulasime huvitavaid külalisi, sh ka külalist haridusministeeriumist, musitseerisime öösiti lõkke ääres ning tegime algust ideaalse koolimudeli koostamisega. See nädal valgustas mind tohutult, sest leidsin endale mõttekaaslastest...

17Nov
2017
0

MIDA JA MIKS TAHAN KINKIDA EESTILE 100. SÜNNIPÄEVAKS

Taavet Borovkov Kahekümne aasta möödudes julgen lõpuks välja astuda düsgraafiku-düsleksiku jalanõudest ja kirjutada. Tahan kinkida oma riigile midagi, mis muudaks nii riiki kui ka mind ennast. Otsustasin, et minu kingitus tuleb kirjutades. Kui te ettevaatlikult avate kingituspaki, siis leiate sealt loo ühest väljamõeldud poisist,...

17Nov
2017
0

MINU KINGITUS EESTI VABARIIGILE

Eesti riik on mulle väga kallis ning oma heale sõbrale tahaksin ikka midagi erilist kinkida. Seega minu kink armsale kodumaale oleks ideaalse kooli rajamine. Kingi tegemisega on juba alustatud. Nimelt toimus suvel Villevere vanas koolimajas noortele suunatud hariduseksperiment ”Ideaalne kool”, kuhu oli kokku tulnud...

26Feb
2016
0

Seminari “Õppeainete lõiming” (20.02.2016) tagasiside

  Üldiselt seminarist Lõimingu eelduseks on õpetajale võimaldada aega. Kasulik info sellest, kuidas lõimingut mõistetakse ja läbi viikase meie koolis. Oli väga vajalik ja kasulik päev. Sellist seminari on vaja kogu koolile. Tunniplaanis peab olema selleks ettenähtud aeg, et lõimingut ette valmistada. Sain kinnitust...

26Sep
2014
0

Loovhariduse toetajate kohtumine 26.septembril

26. septembril korraldas ühendus Loovharidus võrgustiku ja aktiivi moodustamise seminari. Seeläbi alustas ühendus oma olulise eesmärgi täitmist: tuua kokku ja hoida kestlik loovhariduse toetajate koostöövõrgustik. Seminaril osalesid koolijuhid, õpeajad ja lapsevanemad, kes soovivad midagi konkreetset ära teha laste, õpetajate ja lapsevanemate loovuse arendamise nimel....

28Aug
2014
0

Loovusõpetuse kursus algab 5.septembril

Tallinna Ülikooli kunstiteraapiate osakonnas on taas võimalus kõrvalainena või Avatud Ülikooli raames õppida loovusõpetust(24 EAP). Kui tahad nautida enda loovuse avaldumist ja kui Sul on oluline oma erialal töötades kasutada loovuse arendamist toetavaid individuaalseid ja rühmatöö tehnikaid, siis ootame Sind õppima Loovusõpetuse kursustele. Kui...

19Aug
2014
0

Loovusfoorum Narvas

18.-19. augustil 2014 toimus Narvas kolmas Põhja- ja Baltimaade loovusfoorum “Loov eneseväljendus”. Foorum otsis ja esitas sõnas, muusikas, liikumises ja tantsus, kunstis ning draamategevuses loovaid väljendusvorme, mida saab kasutada igapäevases õppetöös, suhtlemises ja koostöös. Foorumile oli kogunenud õpetajaid, koolijuhte, huvijuhte, haridustöötajaid, kelle sooviks on...

16Jul
2014
0

Arvamusfestival Paides

Loovhariduse toimkond tahab ka oma sõna sekka öelda ja meid võib Paide vallimäel vaba mikrofoni ees kuulda 16.augustil, laupäeval, kell 12.30 teemaga: Loovharidus – loov toimimine lapse, lapsevanema ja õpetaja omavahelises koostöös.

16Jun
2014
0

Loovharidus Eesti moodi II

Käesoleva aasta 16. juunil toimus teine seminar õpetajatele Nordplus Horizontal projekti raames „Loovharidus Eesti moodi, II“, mis oli jätkuks 8. veebruari 2014.a. seminarile „Loovus teeb õppekava huvitavaks“. Üritust toetasid Haridus- ja Teadusministeeriumi algatus Huvitav Kool, Tallinna Ülikooli Kunstide Instituudi kunstiteraapiate osakond ja TLÜ Haridusinnovatsiooni...

29May
2014
0

LOOVUSRINGI VIIMANE TUND 2013/2014 õppeaastal

29. mail oli Tallinna Ühisgümnaasiumi loovusringi viimane tund. I, II, III ja IV klassi õpilased olid oodatud ühisesse tundi, mida viisid läbi kõik juhendajad ja korraldajad: Eda Heinla, Kerttu Soans, Triin Tarn, Marit Kuusk ja Helen Kaasik. Lapsed voolisid savi, istutasid seemne mulda ja...

17May
2014
0

TEEME ISE KUULDEMÄNGU!

Ühel eriti soojal kevadisel laupäeval, 17. mail 2014 sõitis meie loovusringi rahvas koos sõpradega Türile, raadio- ja televisiooni muuseumisse. Sõitsime kohale Türi rongiga, mis oli Tallinnast oma teekonda alustades nii täis, et pidime end pressime I klassi vagunisse, kus lõppkokkuvõttes oli ju päris mugav. Ka...

08Feb
2014
0

Loovalt õpetamine Eesti moodi!

    Tänapäeva õpetamine seisab paradoksi ees: kuidas saame olemasolevate teadmistega lapsi ette valmistada tulemaks toime kiirete ja tundmatute (tehnoloogiliste) muudatustega? Peamise pääseteena nähakse loovuse arendamist kõigis kooliastmetes – õpilased peavad õppetegevustes harjutama uute ideede, esemete, teooriate väljamõtlemist. Loovuse uurimused on välja toonud väga...