Loading Sündmused

« Kõik Sündmused

  • Sündmus event on möödas

Loovuse arendamise ring III-IV kl

24. aprill 2014 @ 15:30 - 16:30

LOOVUSTUND 17.aprill 2014.
Juhendaja Eda Heinla.
Vanem grupp (III-IV kl)

Kasutasin mõlemas vanuserühmas ühesuguseid harjutusi. Ülesannete eesmärgiks oli probleemilahendamise, kujutlusvõime,  ideede voolavuse, mõtlemise originaalsuse  ja paindlikkuse arendamine.

Tunni algus: Õhus oli kevade ärevust! Lapsed rääkisid omavahel ja liikusid klassis ringi rohkem võrreldes eelmiste tunniga. Mul oli raske laste tähelepanu hoida teiste tööde tutvustamisel, teisalt tahtis iga laps minuga oma töid jagada. Kogu tund kujunes pigem individuaalseks tulemuste üle rõõmustamiseks .

Ülesanne 1. Joonista etteantud nägudest tegelasi. Töötas, lapsed olid huvitatud, joonistasid etteantud kuuele pildile kiiresti täiendusi. Peamine eesmärk oli mõtlemise paindlikkuse arendamine, mis andis häid tulemusi. Ükski laps ei jäänud etteantud nägude juures ainult inimeste joonistamise juurde. Lisaks inimestele näiteks: lumememm, kala, sipelgas, vetikas, tegelane „ruut“, lohe, ufo. Nooremale rühmale meeldis rohkem oma tegelasi viimistleda, värvida, detaile lisada.

Ülesanne 2.  Loomad lahendavad probleeme.  Ülesanne sobis vanemale rühmale paremini. Nemad leidsid naljakaid ja originaalseid lahendusi. Noorem rühm püüsid pigem loogilisi ja korrektseid vastuseid anda. Harjutuse teine osa oli raskem: „loomi jäi üle, mõtle ise välja probleem“, lapsed ei viitsinud edasi mõelda. Soovitasin vanemas rühmas paaris töötamist, aga ka see ei aidanud.

Ülesanne 3. Uued loomad: joonista mumalik,karulook, pihklane, sinipakk . Harjutus pakkus lastele kõige enam lusti ja köitis. Kõik vastused olid erinevad, mitte ühtegi korduvat lahendust. Seega kiitus laste  mõtlemise originaalsusele. Palju kasutati erinevaid värve ja loomad joonistati korralikult välja. Näiteks sinipakk: kolmnurkne lendav tegelane, ümmargune imestaja, suhkru sort, putukas, sinine puupakk, südame kujuline putukas.

Ülesanne 4. Eesli täiendamine. Harjutus ei huvitanud üldse lapsi, Ilmselt selle pärast, et eesli pilt oli väike ja liiga palju oli kirjutamise ridu ette antud.  Siin teadmiseks, asjade, elusolendite täiendamisel tuleb anda tegelik ese, loom jmt. Ilmselt toimiks ka rühmatöö, kus lapsed innustuksid üksteise ideedest.

Ülesanne 5. Proovi kui palju jõuad 10 minuti jooksul 14-st ovaalsest ringist joonistada kõikvõimalikke asju, tegelasi.  Vanemale rühmale meeldis väga, valmis töid vaatasid kõik huviga.  Arvutasin igale lapsele teistega võrreldes kordumatute vastuste arvu, mis oli keskmiselt 10, seega 2/3 kõikidest vastustest olid originaalsed. Kiitsin lapsi mõtlemise originaalsuse eest.

Ülesanne 6. Piltmõistatused. Sobis vanemale rühmale paremini, kuid ka neile oli raske uute ja ebatavaliste piltmõistatuste väljamõtlemine. Vaatamata ülesande keerukusele, olid vanema rühma posid  motiveeritud ja püüdlikud, kuid lahendused ei tulnud ebatavalised.

 

Küsimus trennis käivate laste vanematele:  kas võime skännitult (ilma nimedeta) töid tunni kirjeldusse ja kodulehele lisada. Nii vahvad, kuidagi ei taha ainult endale hoida!

Positiivne: olen teoreetiliselt arvanud, et lastele tagasiside andmisel tuleb otse välja öelda „Sa oled väga loov“ ja seda põhjendama. Nii püüdsin ka teha iga vastuse puhul, aga kuna vastuseid palju ja lapsed tahavad kogu aeg uusi ülesandeid, siis jäi tagasiside pealispinnaliseks. Tore vastus minule, mis kõlas mitu korda: „Aga ma olengi loov, sest käin loovusringis!“ „Loovusring ju selleks ongi!“

Negatiivne: palju saginat ja omavahel rääkimist. Ma ei julgenud rühmas ühiselt lahenduste väljapakkumist (näit ebatavalised loomad) ehk rühmatööd teha, kartsin distsipliini kaotamisele.

Detailid

Kuupäev:
24. aprill 2014
Aeg:
15:30 - 16:30
Sündmus Category:
Sündmus Tags:
, ,

Korraldaja

Ringi juhendab Eda Heinla
Koduleht:
https://www.etis.ee/portaal/isikuCV.aspx?PersonVID=36991&lang=et

Toimumiskoht

Tallinna Ühisgümnaasium
Pärnu mnt. 71
Tallinn, 10134 Estonia
+ Google Map
Koduleht:
www.tyhg.edu.ee